Studiejob i Roskilde tilbydes 10 t. pr uge

DCE – Nationalt Center for Miljø og Energi på Aarhus Universitet i Roskilde har brug for en studentermedhjælp til at planlægge og afholde en international miljøkonference.

DCE – Nationalt Center for Miljø og Energi, Aarhus Universitet afholder d. 3.-4. oktober 2013 den internationale miljøkonference ’Science for the Environment’. I den forbindelse har vi brug for en studentermedhjælp til at hjælpe med den praktiske forberedelse og afvikling af konferencen. Der kan evt. også blive tale om andre arbejdsopgaver i enheden også efter konferencen er afsluttet.

Vi kan tilbyde ansættelse minimum 10 timer pr. uge i gennemsnit for perioden 15. april til 1. november, dog forventet sommerferie i juli. Vi forventer, at du kan være til stede hos os i Roskilde (ved Risø) ca. 2 dage om ugen, men der vil også være mulighed for hjemmearbejde. Vi forventer, at du kan arbejde under afviklingen af hele konferencen, dvs. hele uge 40. Konferencen foregår i Aarhus (du får dækket kost og logi).

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:

• Korrespondance med videnskabelig komite, konferencedeltagere og oplægsholdere
  • Organisering af indkomne konferencebidrag
  • Opdatering af konferencehjemmeside
  • Praktisk hjælp ved opstilling af program, abstract book mv.
  • Bistand med annoncering og promovering af konferencen
  • At koordinere den praktiske afvikling af selve konferencen, herunder opstilling, organisering af lokale studenter, kontakt til lokalt personale, professionel konference-partner osv.

Vi forventer at du:

• Er studerende på BA eller kandidatniveau med mindst et år tilbage af studiet
  • Er studerende inden for – eller interesseret i - samfunds- og miljøforhold
  • Har gode engelsk-kundskaber
  • Har gode IT-kundskaber
  • Kan arbejde selvstændigt og udviser fleksibilitet
  • Er udadvendt, serviceminded og har gode samarbejdsevner

Yderligere information:

Aarhus Universitet tilbyder et udviklende job i et fagligt stærkt og levende miljø. Vi tilbyder overenskomstmæssig løn (efter HK overenskomst) og gode kolleger. DCE – Nationalt Center for Miljø og Energi på Aarhus Universitet repræsenterer Danmarks førende forskningsmiljø inden for anvendt miljøforskning. Hos os har du chancen for at opbygge et godt fagligt netværk som vil kunne gavne dig i dine miljørettede studier og fremtidige arbejdsliv.

Hvis du vil vide mere om stillingen eller om konferencen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Anja Skjoldborg Hansen på telefon 87 15 13 02. Du kan også læse mere om konferencen på hjemmesiden: http://dce-conference.au.dk

Din ansøgning + evt. bilag sendes pr. mail til: environment2013@au.dk senest tirsdag d. 2. april kl. 12. Samtaler forventes afholdt i uge 14 og 15.