Opslag for EliteForsk-priser og EliteForsk-rejsestipendier 2017 offentliggjort

Uddannelses- og Forskningsministeriet indkalder kandidater til EliteForsk-priser og EliteForsk-rejsestipendier til uddeling i 2017.

Der udbydes fem EliteForsk-priser på hver 1,2 mio. kr. Heraf er 200.000 kr. en personlig hædersgave, mens 1.000.000 kr. skal anvendes til forskningsaktiviteter. Universiteter, forskningsinstitutioner og private virksomheder med forskningsaktiviteter kan indstille fremragende yngre forskere (under 45 år) af international topklasse, der på ekstraordinær vis bidrager til at styrke dansk forskning.

Der udbydes endvidere 15 EliteForsk-rejsestipendier på hver 200.000 kr. Rejsestipendierne skal anvendes til, at særligt talentfulde ph.d.-studerende kan gennemføre længerevarende studieophold ved stærke internationale forskningsmiljøer. Universiteter og andre ph.d.-gradsgivende institutioner kan indstille ph.d.-studerende, der på indstillingstidspunktet har mindst halvandet år tilbage af deres ph.d.-studium.

Frist og procedure

Indstillinger indsendes via Styrelsen for Forskning og Innovations ansøgningssystem e-grant. Fristen for indstillinger er mandag den 5. september 2016 kl. 9.00. Læs mere om kriterier for indstilling, e-grant mm. i de to opslag samt vejledningen nedenfor.

For spørgsmål skriv til eliteforsk@fi.dk eller ring til fuldmægtig Laura Marie Philbert på 72 31 83 06.