Forsker fra Institut for Miljøvidenskab udpeget til udvalg under Miljøstyrelsen

Sektionsleder Berit Hasler fra Institut for Miljøvidenskab er udpeget som medlem af Miljøstyrelsens Rådgivende Udvalg for Bekæmpelsesmiddelforskning.

Berit Hasler er udnævnt som medlem af Miljøstyrelsens Rådgivende Udvalg for Bekæmpelsesmidler.

Miljøstyrelsens Rådgivende Udvalg for Bekæmpelsesmiddelforskning har fået nyt medlem. Det er seniorforsker Berit Hasler fra Institut for Miljøvidenskab, der er udpeget som medlem fra 1. marts 2015 til 31. december 2018. Berit Hasler er udpeget af Udvalget for strategisk forskning som deres repræsentant.

I Institut for Miljøvidenskab leder Berit Hasler sektion for Environmental Social Science, hvor hun arbejder med miljøøkonomi. Berit Hasler har arbejdet med regulering af bekæmpelsesmidler i flere forsknings- og rådgivningsprojekter.

Det Rådgivende Udvalg for Bekæmpelsesmiddelforskning, der består af 12 medlemmer udnævnt af miljøministeren, har blandt andet til opgave at rådgive Miljøstyrelsen om strategien for Miljøstyrelsens program for bekæmpelsesmiddelforskning. Udvalgets medlemmer repræsenterer relevant forskningsekspertise, brugere med erhvervs- og samfundsmæssig indsigt samt andre brugere og interessenter. Medlemmerne er udpeget for en fireårig periode.

- Jeg ser frem til at deltage i udvalgsarbejdet. I første omgang handler arbejdet om at evaluere ansøgninger og senere om at medvirke til at udforme nye relevante opslag om bekæmpelsesmiddelforskning. I den forbindelse er jeg meget interesseret i sparring med de relevante fagmiljøer, der er involveret i bekæmpelsesmiddelforskningen, siger sektionsleder Berit Hasler.

Udvalget rådgiver Miljøstyrelsen om fordeling af tilskud til forskningsprojekter vedrørende bekæmpelsesmidler på grundlag af blandt andet projekternes samfunds-, sundheds-, erhvervs- og miljømæssige betydning. Læs mere om Miljøstyrelsens Rådgivende Udvalg for Bekæmpelsesmiddelforskning her.

Yderligere oplysninger: Sektionsleder Berit Hasler, Institut for Miljøvidenskab, e-mail: bh@envs.au.dk, telefon. 8715 8637, mobil: 2217 2274