Rewilding – et vildt alternativ til en tam natur?

Årets Wilhjelmkonference handler om, hvordan man kan gøre naturen vildere. Under titlen ’Rewilding – et vildt alternativ til en tam natur’, sættes der også fokus på konsekvenserne af en vildere natur.

Oplysninger om arrangementet

Fredag 15. november 2013,  kl. 09:00 - 16:30

August Krogh Bygningen, auditorium 1 Universitetsparken 5, 2100 Købehavn Ø

Danmarks Naturfredningsforenings studenterafdeling i København

Store pattedyr som længe har været uddøde i Danmark, men nu genindvandrer eller genudsættes, har de seneste år dannet grundlag for en del debat.

Både ulvens og vildsvinets naturlige udbredelse strækker sig helt til den danske grænse, og bl.a. bisonokser, vilde heste, bævere, elge og heckkvæg udsættes som en del af igangværende rewildingprojekter.

Det er emnet på årets Wilhjemkonference - Wilhjelm +12 -  hvor du kan høre om rewilding og om konkrete danske og udenlandske projekter, og også om de udfordringer og konflikter, der følger.

Konferencen finder sted den 15. november og er åben for alle.

På konferencen kommer både eksperter, myndigheder, studerende og mange andre med interesse for natur.

Prisen er 200 kr. for studerende og 400 kr. for alle andre – og det er inklusiv frokost.

Konferencen arrangeres af Danmarks Naturfredningsforenings studenterafdeling i København.

Wilhjelmkonferencen holdes en gang om året, men emnet er nyt hvert år. Emnet udspringer dog af den oprindelige Wilhjelmrapport ”En rig natur i et rigt samfund” fra 2001, der tog temperaturen på naturen og fungerede som grundlag for en national handlingsplan for biologisk mangfoldighed og naturbeskyttelse.

Program og tilmelding på wilhjelmkonferencen.dk