November måneds kunstner

Beauton Art Gallery udstiller med en bred vifte af illustrationer og tegninger - læs mere her

Kunstforeningen for Aarhus Universitet Roskilde

Beauton Art Gallery har sammensat en specialudstilling til Aarhus Universitet Roskilde med en bred vifte af illustrationer og tegninger fra nogle af galleriets dygtige og anerkendte kunstnere.

Udstillingen viser kunstnere som den prisvindende tegner Halfdan Pisket, som har vundet stor anerkendelse med tegneserie triologien ”Dansker”. Hans æstetisk smukke og til tider dystre fortællinger udtrykkes i en helt gennemført grafisk streg.

Tegneren Mormor arbejder ligeledes med en grafisk streg, men han har, modsat Halfdan, et uskyldigt og humoristisk udtryk i sine finurlige karakterfortællinger.

Emilie Aastrup demonstrerer et let og subtilt udtryk med høj kvalitet i alle detaljer. Hendes værker inviterer til at lade fantasien vandre frit i stemningsfyldte universer, hvor det meste er overladt til det uvisse.

Et anderledes vildt og råt udtryk leveres af Ola Juliussen, der med sin ekspressive og tempofyldte streg skaber et udtryksfuldt øjebliksbillede.

Den autodidakte tegner Patrick Ringsborg bevæger sig ofte ud i en psykedelisk tegnestrøm, hvor værket udfolder sig som stregen den falder på papiret. Hans værker er en overflod af groteske og sarkastiske kommentarer til vor samtid.

Sidst men ikke mindst udstilles her den selvudnævnte ”lo- kunstner” Louise Bech Pedersen. Med udklip og skriblerier skaber hun et skævt og humoristisk univers, der kunne ligne det fra vores verden.

Bestyrelsen i AU Roskilde Kunstforening