Big Data Integration, Exploration and Analytics in Environmental Sciences

torsdag 3. november 2016, kl. 12:23 - fredag 4. november 2016, kl. 12:23

München

PEER

PEER Institutionerne har indkaldt til internt seminar for at udforske mulighederne for at arbejde med Big Data på miljøområdet. Seminaret er åbent for alle, der arbejder ved en PEER institution (dvs. på AU i BIOS, ENVS og DCE centerenheden).

Det foreløbige program kan findes her

Mere information og link til tilmelding kan findes her.

Registrering er åben til 15. oktober, eller indtil alle pladser er optaget: http://www.ufz.de/index.php?en=41524

Content

PEER scientific interdisciplinary seminar on Big Data Integration and Analytics, brings together PEER centers researchers and practitioners from different disciplines as well as high level experts from other domains working on data science, data integration, data mining, knowledge discovery, large-scale data analytics, and big data.

The Seminar addresses

• Big Data integration techniques

• Big Data analytics techniques that allow users to (interactively) explore their data

• Strategy Planning on combining efforts and expertise in PEER with respect to Big Data

The seminar is framed by high level experts and Key Note Speakers from industry, business ventures and insurance companies.

Keynote speakers

Prof. Osmar Zaïane