AU-konference: BIG DATA – BIG IMPACT

Konferencen fokuserer på big data-forskning og anvendelse af big data-teknologier i en række konkrete sammenhænge.

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 13. november 2014,  kl. 09:00 - 17:00

Aarhus University Building 2610 (S Building) Fuglsangs Allé 4 8210 Aarhus V

AU

Den 13. november afholder AU konferencen BIG DATA – BIG IMPACT, som har fokus på big data-forskning og anvendelse af big data-teknologier i en række konkrete sammenhænge. Konferencen henvender sig bredt til forskere, private virksomheder og offentlige institutioner med interesse for big datas stigende betydning for forskning, erhvervsliv og samfundet som helhed.

Formål

Målet med konferencen er dels at præsentere visionære indspil fra big data-topforskere, dels at skabe dialog mellem AU-forskere, vores eksterne samarbejdsparter og andre interessenter.

Konferencen er et resultat af et tværfagligt samarbejde mellem AU,s hovedområder, som alle er repræsenteret på konferencen med temaer inden for sundhed, teknologi, samfundsmæssige problemstillinger og handel.

Program

Formiddagens program består af key-note præsentationer, og eftermiddagen vil bestå af en serie parallel-sessioner, hvor en række spændende cases præsenteres.  Case-præsentationerne eksemplificerer, hvordan big data-teknologi og forskningen bag denne anvendes konkret i virksomheder, blandt myndigheder og andre aktører. De forskellige cases præsenteres af de aktører, som er en del af samarbejdet med universitetets forskere, således at både forskningen og den praktiske anvendelse af big data bliver belyst.

Du kan læse mere om konferencen på hjemmesiden http://conferences.au.dk/bigdata2014/ , og du er velkommen til at kontakte konferencesekretariatet på bigdata@au.dk ved spørgsmål.