Applikation til at sende STORE filer

Skal du have sendt en fil, som er for stor til at blive vedhæftet en mail? Så er FileSender det helt ideelle værktøj, der kan håndtere op til 2 TB (terabyte).

FileSender er en applikation som gør det muligt sikkert at sende og dele filer fra et web-baseret interface. Autentifikation til tjenesten sker med WAYF, men autentificerede brugere kan sende en "upload-voucher" til gæstebrugere via mail.

FileSender understøtter stort set alle devices og operativsystemer. Man skal have Adobe Flash i version 10 eller højere og hvis man ønsker at sende filer over 2GB, skal browseren understøtte HTML5.

FileSender er udviklet i et samarbejde mellem en række landes forskningsnet specielt til at understøtte behovene på universiteter og forskningsinstitutioner.

FileSender adskiller sig fra fx. Dropbox ved at den

• tillader udveksling af filer over 2GB
  • er open source
  • er baseret på licensfrie komponenter
  • er udviklet i et samarbejde mellem en række forskningsnet
  • har adgang for brugere via WAYF
  • befinder sig på dansk grund
  • styres af dansk jura
  • tillader at alle uden WAYF-adgang kan inviteres med via upload-vouchers, som også udsendes via mail
  • giver kvittering for afhentning til afsenderen
  • omfattes af forskningsnettets SLA
  • kan omfattes af databehandler-erklæringer mv.

Link til FileSender på deic.dk:

Brug dit WAYF til at logge på.